Szukaj u Nutinki

Obseratorzy mojego bloga .

wtorek, 31 lipca 2012

Pampuchy z musem jagodowym .

Przepraszam za jakość zdjęcia ale był wieczór i to był chyba ostatni . . . 
Pampuchy wychodzą ogromne . Drożdżowe . I wgl pyszne!
Zebrałam u babci dużo jabłek . Jutro pokombinuje . ! : ) głowa mnie boli :c

Pampuchy:

  • 1kg mąki pszennej
  • 50 g drożdży
  • 1/2 l  mleka
  • 3 jajka 3 łyżki oleju
  • 25 g cukru
  • szczypta soli

Letnie mleko wymieszać z drożdżami i olejem , dodać do mąki . Następnie dodać jajka , cukier i sól . Wyrobić ciasto . Jak droożdżowy chleb . Kulka . Nie lepiąca się . Przykryć ściereczką . Suchą! I odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce . Moja M. mówi że za każdym razem gdy podnosiła ciasto tym bardziej rosło...  Rozwałkować i wycinać okrągłe kształty . Gotować na parze 5 minut pod przykryciem. U mnie na pieluszce tetrowej . Podobno można na naczyniu (metalowym) do gotowania na parze .
Jeśli chodzi o gotowanie to w dużym garnku jest woda . Na to pieluszka (obwiązana) do środka kluski i jako przykrywkę mniejszy garnek .






Jak mus to mus! :


Pół kilo jagód
5 łyżek cukru
1 łyżka wody

Jagody zagotować z cukrem i wodą . Zemleć blenderem lub zagnieść łyżeczką .


Smacznego!

Wpis dodaję do akcji :
~Bo pampuchy są wykrajane . ? :>


Ciasteczka wykrawane Jagody 2012 Smaki naszego dzieciństwa Z dziećmi i dla dzieci

3 komentarze:

  1. takie pampuchy to wspomnienie dzieciństwa. pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie w domu nazywamy to 'parzochy' (od pary) :D:D uwielbiam je z koktajlem mmm <3

    OdpowiedzUsuń